Gå direkt till innehåll
Lexly storsatsar för att bli "the go to" brand i Norden

Pressmeddelande -

Lexly storsatsar för att bli "the go to" brand i Norden

I Sverige har advokater under lång tid haft begränsade möjligheter till marknadsföring på grund av Advokatsamfundets etiska regler. I många EU-länder är det fortfarande strängt förbjudet att marknadsföra juridiska tjänster. Som legal tech-pionjär tar Lexly nu bladet från munnen och gör en storsatsning på kommunikation för att fortsätta driva på utvecklingen av branschen och öka tillgängliggörandet av juridik till alla.

Med ambitionen att bli “the go to” brand inom alla områden av juridisk rådgivning satsar Lexly stort. För drygt ett halvår sedan rekryterades Ann-Charlotte Baudin som ny CMO till Lexly. Med 20 års erfarenhet från seniora roller inom försäljning och marknadsföring leder hon nu arbetet med att öka Lexlys närvaro och synlighet i breda kanaler som tv och radio, print och digitala kanaler.

– ­­Lexlys egna undersökningar visar att 85 procent inte är medvetna om att de har juridiska behov. De som är medvetna vet inte alltid vart de ska vända sig eller tycker det är krångligt och lite läskigt med juridik. Här vet jag att Lexly med vår unika tekniska plattform, skickliga jurister och integrering med bankerna gör stor skillnad för människor, företag och faktiskt hela samhället. Genom att prata högt och tydligt om juridiken och var hjälpen finns, vill vi öka tryggheten hos alla våra målgrupper, säger Ann-Charlotte Baudin, global CMO på Lexly.

Intresset för digitaliseringen av juridik är stort. Det investeras rekordstora belopp i legal tech och det dyker upp fler och fler digitala aktörer. Lexly som var först i Europa har sedan 2004 hittills hjälpt 350 000 kunder med juridisk rådgivning och juridiska dokument. Behovet av juridik är stort hos både konsumenter och företag, och ökar i takt med att regelverken blir fler och krångligare.

Under våren inledde Lexly samarbeten med mediebyrån Hear och reklambyrån Tillsammans. Med start i september lanseras Lexlys nya reklamkampanj i både tv, print och digitala kanaler.

– Vi brinner för att trygga människors livssituationer och för att lyckas behöver vi tända lampan hos människor. De flesta av oss har ett behov av juridik någon gång i livet. Det kan bli väldigt fel och smärtsamt om man inte reglerat familjens och företagets juridiska frågor. Därför vill vi Lexlyfiera alla. Vi tillgängliggör juridisk rådgivning, pratar om juridik på ett enklare och mer begripligt sätt för att skydda våra medmänniskor och bolag. Om nu “skiten ändå träffar fläkten” vill vi naturligtvis även finnas där och hjälpa våra kunder att förhandla, medla och stötta genom tvisten, avslutar Ann-Charlotte.

Relaterade länkar

Ämnen

Taggar


Lexly (tidigare avtal24) grundades 2004 och är Nordens ledande aktör inom digital juridik. Med visionen att göra juridiken tillgänglig för alla skapade Lexly, som första bolag i Europa, en skalbar plattform för juridiska tjänster.

Presskontakt

Ann-Charlotte Baudin

Ann-Charlotte Baudin

CMO Lexly

Relaterat material

Relaterade nyheter

Law made easy

Lexly (tidigare avtal24) grundades 2004 och är Nordens ledande aktör inom digital juridik. Med visionen att göra juridiken tillgänglig för alla skapade Lexly, som första bolag i Europa, en skalbar plattform för juridiska tjänster.

Lexly samarbetar med och integrerar sina tjänster hos banker, försäkringsbolag och revisionsbyråer. Med huvudkontor i Stockholm finns Lexly även i Helsingfors, Finland och Sao Paolo, Brasilien.